REGULAMENT - TRACKING DRACULA HARD ENDURO RACE

CONSIDERATII GENERALE

Toti participantii si toate persoanele implicate in orice fel in organizarea si desfasurarea concursului TRACKING DRACULA sunt obligati/obligate sa cunoasca si sa respecte prevederile prezentului regulament.

Organizatorul poate refuza inscrierea in competitie sau poate elimina in timpul competitiei orice concurent care:

  • nu respecta prezentul regulament;
  • are o atitudine agresiva si/sau nesportiva;
  • conturba desfasurarea competitiei;
  • creeaza o atmosfera neplacuta si/sau tensionata.

Necunoasterea acestui regulament nu exonereaza pe nimeni de raspundere si de eventualele consecinte. In caz de eliminare din concurs taxa de inscriere nu se returneaza. In caz de neprezentare la concurs taxa de inscriere nu se returneaza. In caz de abandon de orice fel taxa de inscriere nu se returneaza.

CONCURS SI ORGANIZARE

Organizator: Asociatia Sportiva ENDURO CLUB Bistrita

Denumire concurs: Tracking Dracula

Perioada: 6, 7, 8 IULIE 2018

Locatie concurs: Valea Strajei, judetul Bistrita-Nasaud, Romania

Secretariatul concursului Valea Strajei, judetul Bistrita-Nasaud, Romania

Website: www.trackingdracula.ro

Email: office@ trackingdracula.ro

Director Concurs: Dan Moldovan, tel: 0745/64.37.72

Track manageri: Paul Harpa,Noghi Mihai, Singeorzan Silviu, Tanca Simion.

La secretariatul concursului vor avea loc toate evenimentele legate de organizarea si desfasurarea concursului (inscrieri, sedinte tehnice, afisarea rezultatelor, depunerea si solutionarea contestatiilor, festivitatea de premiere etc).

In zona secretariatului concursului organizatorul va lua masuri de amenajare a unui panou de informare unde, pe timpul desfasurarii evenimentului, vor fi afisate informatii si noutati cu privire la competitie, clasamentul pe zile, programul competitiei si eventualele modificari ale acestuia. Organizatorul se obliga sa afiseze in timp util toate informatiile necesare

 

PARCUL MOTO si ZONA de SERVICE

Organizatorul competitiei va amenaja un parc moto delimitat si pazit unde concurentii vor lasa motocicletele. De asemenea, organizatorul va delimita si o zona de service. Toate interventiile asupra motocicletelor se vor efectua numai in aceasta zona.

Regulile parcului moto:

  • Lasarea motocicletei in parcul moto nu este obligatorie.;
  • concurentul trebuie sa depuna motocicleta in parcul moto la cel mult o ora dupa inscriere si/sau dupa terminarea probei;
  • concurentul poate scoate motocicleta din parcul moto cu o ora inainte de deplasarea la start;
  • introducerea si/sau scoaterea motocicletei in/din parc se face doar de catre concurent pe baza unui tichet/card oferit de organizator la inscriere;
  • pe toata durata concursului nu se admite intrarea concurentilor in parcul moto fara tichetul/cardul aferent oferit de organizator la inscriere;
  • in perimetrul parcului moto fumatul este strict interzis;
  • in perimetrul parcului moto nu sunt permise niciun fel de lucrari de intretinere si/sau reparatie a motocicletei;
  • concurentilor le este interzis sa miste si/sau sa deplaseze motocicleta altui concurent;
  • in cazul in care accesul la motocicleta proprie este blocat de motocicleta/motocicletele altor concurenti se va solicita prezenta directorului de parc sau a concurentului/concurentilor respectiv(i);
  • fiecare motocicleta trebuie sa fie dotata cu un sistem propriu independent de sustinere;
  • introducerea si/sau scoaterea motocicletei din parcul moto se face doar cu motorul oprit;
  • introducerea/scoaterea motocicletelor in/din parc altfel decat respectand regulile de mai sus se face doar cu aprobarea directorului de parc si numai pentru motive intemeiate.

Regulile zonei de service:

  • orice interventie/reparatie asupra motocicletei se va face numai in aceasta zona si numai deasupra unei prelate impermeabile de dimensiuni minim 200x100cm;
  • in zona de service organizatorul va pune la dispozitia concurentilor un recipient pentru colectarea lichidelor (ulei, lichid frana, lichid ambreiaj, antigel etc). Aruncarea acestor lichide la intamplare sau in alte locuri decat cele desemnate este strict interzisa;
  • in zona de service nu sunt permise teste de rulare cu motocicleta.

Nerespectarea regulilor parcului moto si/sau a zonei de service pot atrage dupa sine excluderea concurentului/concurentilor din cadrul competitiei.

 

CONCURENTI

Concursul Tracking Dracula este deschis tuturor persoanelor care in momentul inscrierii au achitat taxa de participare si prezinta urmatoarele documente:

  • Concurentii trebuie sa aiba licenta hard-enduro valida emisa de FRM (Federatia Romana de Motociclism);
  • Concurentii care nu au nici un fel de licenta pot sa achizitioneze de la Secretariatul Concursului licenta hard-enduro emisa de FRM valabila doar pentru concursul Tracking Dracula;
  • Asigurare de accidente pentru competitii moto. Se poate achizitiona de la Secretariatul Concursului, are valabilitate doar pentru concursul Tracking Dracula.
  • Certificat medical valabil emis de medicina sportiva. Se poate achizitiona de la Secretariatul Concursului.
  • Act de identitate;
  • Fisa de inscriere (pentru cei care nu au utilizat Formularul de Inscriere online). Se poate obtine la Secretariatul Concursului;
  • Declaratie asumare raspundere. Se va completa la Secretariatul Concursului;

Concurentii care pana inclusiv in ziua inceperii competitiei nu au implinit 18 ani nu vor putea fi inscrisi in competitie fara acordul de participare la competitie dat in fata notarului de catre ambii parinti in original. Acesta NU se va putea intocmi la Secretariatul Concursului. Varsta minima de participare este de 14 ani.

 

TAXA DE PARTICIPARE SI MODALITATI DE PLATA

Incepand cu data de 01 IULIE 2018 ora locala 00:00 inscrierile online vor fi inchise. Dupa aceasta data inscrierea si plata taxei de participare se va putea face numai cu numerar la Secretariatul Concursului.

In caz de achitare pana in data de 1 IULIE 2018 ora locala 23:59, taxa individuala de participare este 100 EUR .

Taxa de inscriere pentru concurentii care platesc dupa data de 1 IULIE 2018 este de 130 EUR.

Documentul prin care se face plata va contine obligatoriu numele concurentului/concurentilor pentru care se face plata taxei de participare.

Data achitarii este considerata data de pe documentul care atesta efectuarea platii taxei de participare.

Plata se va face online prin transfer bancar:

EUR: RO18BRDE060SV36860900600

RON: RO40BRDE060SV35653780600

SWIFT: BRDEROBU

BRD Bistrita

Beneficiar: Asociatia Club Sportiv EnduroBistrita

 

FOND DE PREMIERE

Fondul de premiere contine premii totale de peste 3900 EUR structurate dupa cum urmeaza:

 

Clasa A – PROFI

  • Locul I – 500 euro
  • Locul II – 400 euro
  • Locul III – 300 euro

Clasa B – EXPERT

  • Locul I – 400 euro
  • Locul II – 300 euro
  • Locul III – 200 euro

Clasa C – HOBBY

  • Locul I – 300 euro
  • Locul II – 200 euro
  • Locul III – 100 euro

Clasa – VETERANI

  • Locul I – 300 euro
  • Locul II – 200 euro
  • Locul III – 100 euro

Clasa – FETE

  • Locul I – 300 euro
  • Locul II – 200 euro
  • Locul III – 100 euro

Deasemenea, vor fi acordate premii speciale pentru: cea mai bine clasata fata, cel mai tanar concurent, cel mai varstnic concurent. Toti participantii vor primi un articol de imbracaminte casual cu logoul competitiei.

 

CATEGORII DE PARTICIPARE

Competitia Tracking Dracula se desfasoara pe trei clase de dificultate:

  • Clasa A PROFI – pentru cei experimentati, in conditie fizica foarte buna, stapani pe tehnica hard-enduro;
  • Clasa B EXPERT – hard-enduro de nivel mediu, nerecomandat incepatorilor.
  • Clasa C HOBBY – hard-enduro de nivel incepator.
  • Clasa VETERANI – hard-enduro de nivel mediu, nerecomandat incepatorilor.
  • Clasa FETE – hard-enduro de nivel incepator.

 

NUMERE DE CONCURS

Numerele de concurs se atribuie de catre organizator in ordinea cronologica a inscrierilor. Numerele de concurs nu se pot schimba pe parcursul concursului. Este interzisa prezentarea la startul fiecarei zile fara numerele de concurs date de catre organizator lipite pe motocicleta. Este interzisa confectionarea de catre concurenti a numerelor de concurs. In cazul deteriorarii numarului de concurs concurentul va solicita organizatorului (secretarului concursului) atribuirea altei copii a numarului de concurs.

Culorile numerelor de concurs vor fi urmatoarele:

clasa A -PROFI – fond galben, cifre negre

clasa B – EXPERT – fond rosu, cifre negre

clasa C – HOBBY – fond alb, cifre negre

clasa VETERANI – fond rosu, cifre negre

clasa FETE – fond alb, cifre negre

Pentru clasa A plaja de numere este de la 1 la 50

Pentru clasa B plaja de numere este de la 100 la 299

Pentru clasa C plaja de numere este de la 300 la 499.

Pentru clasa VETERANI plaja de numere este de la 500 la 599.

Pentru clasa FETE plaja de numere este de la 600 la 650.

 

MOTOCICLETE

Sunt admise la start orice motociclete de enduro, motocross sau trial, in doi sau patru timpi, cu unul sau doi cilindrii si care au fost acceptate la verificarea tehnica.

Verificarea tehnica va fi efectuata de catre o comisie tehnica formata din oficiali ai concursului inainte de efectuarea formalitatilor de inscriere in concurs.

 

DISPOZITII TEHNICE

Organizatorul nu va accepta la start motociclete cu defectiuni tehnice MAJORE sau orice alte modificari care ar putea pune in pericol securitatea concurentilor, a oficialilor, a spectatorilor si/sau a tertelor persoane. Deasemenea, nu vor fi acceptate motociclete ce au scurgeri de ulei si/sau carburant sau care au surdina deteriorata. Nu se accepta la start motociclete fara cauciucuri enduro, cross sau trial.

Orice reparatie, inlocuire de componente sau interventie asupra motocicletei este admisa doar in zona de service desemnata de organizator.

La verificarea tehnica concurentii se vor prezenta cu motocicleta si cu casca de protectie. Pe toata durata competitiei concurentii sunt obligati sa poarte echipamentul de protectie adecvat: casca de protectie, cizme, protectii de corp, protectii pentru membrele superioare si inferioare.

 

PROCEDURI DE START

Consideratii generale pentru toate zilele de concurs:

Primii la start vor fi concurentii inscrisi la clasa A urmati de concurentii inscrisi la clasa B si C.

Daca un concurent nu se prezinta la start (nu poate lua startul) in momentul in care ii vine randul conform listei de start, acesta va lua startul la sfarsitul clasei din care face parte (A sau B), in ordinea cronologica a numerelor de concurs.

Deplasarea concurentilor in zona de start se va face in grup, sub conducerea organizatorului.

Formarea grupului are loc in zona secretariatului concursului la ora anuntata de organizator.

 

Ziua 1 (prolog)

Concurentii vor lua startul cate 4 in ordinea numerelor de concurs, la interval de 10, 20 sau 30 de secunde, interval stabilit de organizator in functie de numarul de concurenti si comunicat la sedinta tehnica din dimineata cursei.

Ziua 2

Concurentii vor lua startul in ordinea clasamentului intocmit dupa prolog, astfel concurentul cu timpul cel mai mic de la prolog va lua startul primul. Concurentii vor lua startul unul cate unul la interval de 10, 20 sau 30 de secunde, interval stabilit de organizator in functie de numarul de concurenti si comunicat la sedinta tehnica din dimineata cursei.

Fiecare zi de concurs va avea timpi maximi de parcurgere anuntati de organizator la sedinta tehnica. Concurentii aflati pe traseu in momentul expirarii timpului maxim vor avansa pe traseul de concurs pana in urmatorul punct de control unde vor urma indicatiile organizatorului.

Ziua 3

Concurentii vor lua startul in ordinea clasamentului intocmit dupa prolog si ziua a 2-a de concurs.

Fiecare zi de concurs va avea timpi maximi de parcurgere anuntati de organizator la sedinta tehnica. Concurentii aflati pe traseu in momentul expirarii timpului maxim vor avansa pe traseul de concurs pana in urmatorul punct de control unde vor urma indicatiile organizatorului.

MARCAREA TRASEULUI

Marcarea traseului este realizata cu banda de marcaj. Concurentii inscrisi la clasa C vor concura pe o singura culoare de banda de marcaj, concurentii clasei B vor concura pe doua culori de banda de marcaj (culoarea clasei C pentru portiunile comune si o culoare specifica pentru probele care sunt in traseu doar pentru clasa B), concurentii pentru clasa A vor concur pe trei culori de banda (culoarea clasei C si B pentru portiunile commune si o culoare specifica pentru probele care sunt in traseu doar pentru clasa A). Exista si o a treia culoare de banda de marcaj pentru semnalizarea portiunilor de drum gresit/inchis/interzis.

Punctele in care traseele claselor A, B si C se despart sau se intalnesc vor fi marcate cu sageti de marcaj sau vor fi semnalizate de arbitrii.

In punctele in care traseul clasei A se reuneste cu traseul clasei B si/sau directia de urmat va fi marcata cu benzile celor trei clase sau sageti sau va fi indicata de arbitrii.

Culorile benzilor de marcaj pentru fiecare clasa si pentru portiunile de drum gresit/inchis/interzis vor fi comunicate la sedinta tehnica.

GPS-ul nu este necesar. Organizatorul NU va oferi traseul de concurs in format GPS.

Punctele de control (check point) vor fi marcate cu CP nr X si vor consta intr-un coridor de banda de marcaj cu lungimea de aproximativ 10m. Punctele de alimentare vor fi deasemenea marcate vizibil. Startul si finisul vor fi marcate corespunzator.

 

ARBITRAJ SI SEMNALIZARI

Ca regula generala, toti oficialii, arbitrii si comisarii de traseu vor purta insemne specifice ce vor fi comunicate concurentilor la sedintele tehnice pentru a putea fi usor recunoscuti.

Concurentii sunt obligati sa opreasca in punctele de control langa arbitrul respectiv pentru a fi siguri ca a fost consemnata trecerea lor prin respectivul punct de control. Plecarea din punctele de control se face incet, pana la iesirea din coridorul marcat. Pe traseul de concurs, in zona secretariatului concursului si a parcului moto/service, concurentii trebuie sa respecte cu strictete toate indicatiile oficialilor.

 

PROTEJAREA MEDIULUI INCONJURATOR

Piatra Fantanele este o localitate turistica aflata in apropierea unei arii protejate. Deasemenea traseul de concurs se afla in vecinatatea acestei arii protejate. Din aceste motive se impun cateva reguli:

  • ca regula generala motocicletele vor sta obligatoriu in parcul moto
  • dupa efectuarea formalitatilor de inscriere si primirea numerelor de concurs motocicleta trebuie introdusa in parcul moto in maxim o ora
  • este permisa scoaterea motocicletei din parcul moto doar cu o ora inainte de cursa.

De asemenea in maxim o ora dupa terminarea cursei motocicleta trebuie reintrodusa in parcul moto;

  • reparatiile la motociclete se efectueaza doar in zona de service, deasupra prelatelor de protectie;
  • eventualele lichide ramase in urma reparatiilor efectuate asupra motocicletelor se vor evacua numai in recipientele speciale puse la dispozitie de organizator pentru acest scop;
  • pentru aruncarea gunoiului se vor utiliza containerele puse la dispozitie de organizator in perimetrul secretariatului de concurs, a parcului moto si a zonei adiacente acestora;
  • parasirea traseelor marcate este strict interzisa;
  • aruncarea gunoaielor de orice fel in mediul inconjurator si/sau pe traseele marcate sau nemarcate este strict interzisa;
  • daca in timpul cursei motocicleta cade, concurentul va intrerupe imediat alimentarea cu benzina pentru a impiedica eventualele scurgeri in mediul inconjurator.

 

MASURI DE SIGURANTA

Toti participantii la competitie sunt obligati sa ia toate masurile de siguranta care sa previna accidentarea proprie, a celorlalti participanti, a oficialilor, a spectatorilor, a tertelor persoane, a animalelor domestice si/sau salbatice, a altor vehicule, a proprietatilor private si/sau publice.

La apropierea de un concurent mai lent, concurentul mai rapid trebuie sa-si faca bine cunoscuta prezenta inaintea depasirii acestuia. Nu este obligatia concurentului mai lent sa observe si sa intreprinda actiuni speciale care sa permita trecerea concurentului mai rapid care se apropie.

In cazul in care un concurent observa un alt concurent accidentat acesta trebuie sa se asigure ca integritatea concurentului accidentat nu este in pericol iar apoi sa anunte de indata Directorul de Concurs. Daca acest lucru nu este posibil, va anunta cel mai apropiat oficial. In cazul in care nici acest lucru nu este posibil, prin deplasarea pe traseu la primul punct de control intalnit va anunta incidentul. Eventuala perioada de timp pe care un concurent a petrecut-o ajutand un alt concurent accidentat va fi scazuta din timpul zilei respective. Acest lucru se va face de catre Directorul de Concurs in urma sesizarii facute de concurent si confirmata de pilotul accidentat si de catre alti eventuali martori.

In cazul unei defectiuni tehnice, motocicleta va fi scoasa imediat in afara traseului de concurs pentru a evita potentiale coliziuni cu alti concurenti.

In cazul unei defectiuni tehnice si/sau accidentari concurentul respectiv nu se va abate de la traseul de concurs pentru a face posibila localizarea lui de catre organizator.

Parasirea traseului de concurs este interzisa. Singura varianta de iesire din traseul de concurs este prin punctele de control, urmand strict indicatiile oficialilor.

Parcurgerea traseului de concurs, pe orice lungime si indiferent de motiv, in sens opus celui normal este strict interzisa! In zona in care traseele claselor A,B si C se reintalnesc, concurentii clasei B si C vor acorda prioritate de trecere concurentilor clasei A respectiv clasei B.

 

PUNCTE DE REALIMENTARE

Organizatorul va aloca pe traseul de concurs o zona speciala in vederea realimentarii cu carburant. Realimentarea cu carburanti este permisa numai in aceasta zona. Organizatorul va oferi concurentilor carburantul din punctele de realimentare, cu urmatoarele mentiuni:

  • carburantul pentru prolog este responsabilitatea si cheltuiala fiecarui concurent in parte;
  • fiecare concurent va lua startul aferent zilei a doua de concurs cu plinul de carburant facut pe cheltuiala sa;
  • organizatorul va oferi pe cheltuiala sa carburantul din punctele de realimentare in limita a maxim 5L de carburant per concurent pe zi de concurs (exceptand prologul);
  • concurentii cu motociclete in 2 timpi vor primi carburantul din punctele de realimentare in amestec cu ulei special pentru asa ceva, raportul de amestec fiind 1:50;
  • uleiul de amestec pentru motocicletele in 2 timpi este de tipul Full Synthetic;
  • carburantul oferit de organizator este de tipul benzina RON95.

Realimentarea cu carburant se va face numai cu motorul oprit. Timpul in care un concurent realimenteaza nu este scazut din timpul total realizat de concurent. In aceasta zona fumatul este strict interzis! Cel mai apropiat punct de vanzare carburanti este in localitatea Tiha Bargaului aflata la aproximativ 25 km de localitatea Piatra Fantanele.

 

SFARSITUL CURSEI

Zona de finis va fi delimitata si marcata in mod vizibil de catre organizator. Sosirea la finisul fiecarei zile de concurs se face prin oprirea in dreptul locului marcat vizibil de catre organizator. Dupa confirmarea timpului de sosire din partea organizatorului concurentii trebuie sa paraseasca de indata zona delimitata pentru finis iar in maxim 1 ora sa introduca motocicleta in parcul moto.

 

CODUL DE DISCIPLINA SI ARBITRAJ

Sanctiunile sunt:

  • avertismentul;
  • penalizarea de timp;
  • descalificarea pentru ziua respectiva;
  • eliminarea din concurs.

Sanctiunile sunt stabilite de catre Directorul de Concurs, la propunerea oficialilor, dupa consultarea in prealabil a punctului de vedere a sportivului in cauza si a eventualilor martori. Hotararile Directorului de Concurs pot fi contestate in fata juriului concursului. In cazul eliminarii din concurs taxa de participare nu se restituie.

 

CONTESTATII

Eventualele contestatii se vor depune in scris la secretariatul concursului in termen de maxim 30 minute de la afisarea rezultatelor provizorii. La depunerea unei contestatii, contestatarul va achita o taxa de 30 EUR (echivalent in RON) care ii va fi restituita doar in cazul acceptarii contestatiei.

 

PENALIZARI DE TIMP SI DESCALIFICARI

Ziua 1 – Prolog

Concurentii care nu participa la prolog vor primi automat timpul obţinut la prolog de cel mai slab clasat concurent. Deasemenea ei vor pleca ultimii in ziua 2 de concurs in ordinea timpilor de prolog şi a numerelor de concurs.

Concurentii care iau startul la prolog dar nu ajung la finis vor primi automat timpul obţinut la prolog de cel mai slab clasat concurent. Deasemenea ei vor pleca ultimii in ziua 2 de concurs in ordinea timpilor de prolog şi a numerelor de concurs.

Ziua 2

Se considera ratare a unui punct de control urmatoarele:

  • neprezentarea unui concurent intrun punct de control;
  • sosirea unui concurent intr-un punct de control din alta directie decat traseul de concurs parcurs in sens normal sau de pe traseul altei clase;
  • plecarea unui concurent dintr-un punct de control in alta directie decat traseul de concurs sau pe traseul altei clase.

Ratarea unui punct de control se sanctioneaza cu o penalizare de timp standard de 120 minute. Este posibila instituirea unor penalitati exceptionale pentru ratarea anumitor portiuni de traseu.

Descalificarea unui concurent se poate produce in urmatoarele conditii:

  • prezenta pe traseul de concurs inainte de inceperea competitiei;
  • realimentarea cu motorul pornit;
  • fumatul in punctul de realimentare;
  • neoprirea in punctul de control sau in oricare alt punct de pe traseu in cazul in care oficialul din acel punct de control solicita acest lucru. Un concurent care este descalificat intr-o zi de concurs poate sa ia startul in urmatoarea zi de concurs, dupa startul concurentilor din clasa din care face parte, in ordinea numerelor de concurs.

Ziua 3

Se considera ratare a unui punct de control urmatoarele:

  • neprezentarea unui concurent intrun punct de control;
  • sosirea unui concurent intr-un punct de control din alta directie decat traseul de concurs parcurs in sens normal sau de pe traseul altei clase;
  • plecarea unui concurent dintr-un punct de control in alta directie decat traseul de concurs sau pe traseul altei clase.

Ratarea unui punct de control se sanctioneaza cu o penalizare de timp standard de 120 minute. Este posibila instituirea unor penalitati exceptionale pentru ratarea anumitor portiuni de traseu.

Descalificarea unui concurent se poate produce in urmatoarele conditii:

  • prezenta pe traseul de concurs inainte de inceperea competitiei;
  • realimentarea cu motorul pornit;
  • fumatul in punctul de realimentare;
  • neoprirea in punctul de control sau in oricare alt punct de pe traseu in cazul in care oficialul din acel punct de control solicita acest lucru. Un concurent care este descalificat intr-o zi de concurs poate sa ia startul in urmatoarea zi de concurs, dupa startul concurentilor din clasa din care face parte, in ordinea numerelor de concurs.

RESPONSABILITATEA PARTICIPANTILOR

Concurentii sunt obligati sa lipeasca pe motociclete toate materialele promotionale furnizate de organizator. Traseul de concurs este integral in afara drumurilor publice. Pe portiunile de drum public intre Parcul Moto si Start, intre Finis si Parcul Moto respectiv pe portiunile de legatura intre etape ale cursei, concurentii se vor deplasa respectand prevederile Codului Rutier in vigoare. Responsabilitatea actiunilor concurentilor pe aceste portiuni de drum public le apartine in totalitate. Concurentii sunt rugati sa nu isi lase echipamentele sau bunurile personale nesupravegheate, organizatorul nu isi asuma nici o raspundere fata de acestea. Doar motocicletele din parcul moto vor fi supravegheate si pazite. Fiecare concurent participa la competitie pe propriul sau risc. Responsabilitatea civila si penala pentru orice dauna cauzata propriei persoane, altor concurenti sau oricaror bunuri se afla exclusiv in sarcina participantilor.

Search

+